Patagonia.reismee.nl

Ushuaia

Zaterdag 30/1/2010 - Maandag 1/2/2010

We zijn op tijd in Las Torres wakker en genieten van een uitgebreid ontbijt vergezeld van een redelijke tamme vos op het grasveld.
We verlaten het park via Punta Natalas, zodat we eerder een benzinepomp tegenkomen, maar wel ca 100 km moeten omrijden. In het park hebben we nog mooie vergezichten op de bergen die vandaag voor het grootste deel in de zon liggen.

Nadat de tank weer vol is gaan we richting grens. Daar zijn we eerder dan verwacht en we zijn er aan beide kanten snel doorheen. Dan gaan we door met onze lange reis terug naar El Calafate. Het is een lange rechte weg door een woestijnlandschap; proberen niet in slaap te vallen.... Onderweg hebben we nog een blik op de Torres del Plaine, Mont Fitz Roy en de Perito Moreno, dit allemaal vanwege het goede weer.
We gaan de auto inleveren en verkennen nog even het stadje. Daarna naar bed en de volgende dag door naar Ushuaia.

In Ushuaia aangekomen nemen we onze intrek in het hotel Villa Brescia aan het eindevan de hoofdstraat. We lopen door de stad en bedenken wat we de volgende dag willen gaan doen. We besluiten een excursie te regelen met de 4*4 naar 2 meren Lago Escondido en Lago Fagnano in de buurt, waar je op een meer ook kan kanoën vergezeld. Als lunch is er een BBQ.

De volgende ochtend worden we in de 4*4 opgehaald en we kruipen achterin. Nadat er nog wat mensen zijn opgehaald gaan we via Ruta 3 op pad. Na een uurtje gaan we echt het bos in en wordt het echt. Zeker niets voor een beginner, dus terecht dat de chauffeur alles rijdt. We rijden door een mooi, soms kaal bos (door bevers verwoest) en door grote en kleine plassen. We moeten zelfs een heel deel langs door het water van het meer rijden. Daarna komen we op de bbq-plek waar veel en lekker vlees wordt bereidt. We kanoën een klein rondje (waarschijnlijk vanwege de wind) en gaan dan weer terug naar de stad.

We maken het laatste verhaal nog klaar voor de site, waarna we een weblog-stilte van bijna 2 weken ingaan. In de 11 dagen op de boot kunnen we niet communiceren met jullie en dus ook niets van onze ervaringen met jullie delen. Mogelijk hebben we daar pas de mogelijkheid toe als we al thuis zijn.

Groeten, Monique en Frans.

Harco

Een behouden vaart en (zeker voor Frans, hopelijk niet te veel golven ;-)

Geweldige foto's, ben benieuwd daar de rest en denk dat het weer op de Zuidpool slechter is dan hier. Base Bernardo O'Higgins geeft 3 graden, dat hebben we hier niet.

Veel plezier voor het spannende 2e deel

mariette

Hoi broertje en schone zus
geweldig wat voor moois jullie allemaal zien en erg leuk om het allemaal te volgen. Prachtige foto's.
De verhalen en foto's van van de komende twee weken horen en zien we wel als jullie weer thuis zijn.
Nog een hele leuke reis verder op de boot en vergeet niet om regelmatig wat pillen te slikken tegen zeeziekte.
Vindt jullie maag waarschijnlijk best fijn.
Nog twee weekjes genieten maar !!!!
Groetjes van ons 5-jes
Frank-Jarno-rachel-Rowin-Mariette

Ps bedankt voor jullie leuke verjaardagskaartje gisteren

Frank en Kristel

We zijn wat later aangehaakt (veel leeswerk). Foto's zien er geweldig uit. We zijn benieuwd...

Groet