Patagonia.reismee.nl

Voorbereidingen

Over een paar weken gaan we dan op pad. Eigenlijk is het vreemd om iets wat al bijna een jaar geleden is geregeld nu gaat beginnen. Aan de andere kant hebben we nog niet echt door dat we bijna al gaan. De feestdagen komen nog en 2010 moet nog beginnen, maar dan gaat het snel.

Het wordt dus eens tijd om ons echt te gaan voorbereiden. Mogelijk moeten we nog dingen aanschaffen, dingen verzetten/afzeggen of een lijst maken van wat nog te doen.We hebben alleen de vluchten, overnachtingen en auto geregeld. We hebben nu een lange lijst van allerlei dingen die we tijdesn de reis kunnen doen. Ter plekke bekijken we waar we zin in hebben en wat we dan waar moeten regelen. We weten dan wat de mogelijkheden zijn en wat we waar moeten regelen, dat scheelt dan mogelijk tijd.

Veel zal wel op de dag van vertrek nog geregeld moeten worden (zo zijn we). We werken beide door tot en met de dag voor vertrek. Op de dag van vertrek vliegen we pas 's avinds waardoor we overdag nog tijd hebben om dingen te regelen/aan te schaffen. Het liefste pakken we 's morgens onze koffers en zijn we weg, maar nu moeten we dat misschien maar eens wat eerder gaan doen. Vooral ook omdat we niet al te veel mee mogen nemen, max 15 kg pp vanwege de binnenlandse vluchten.

Als voorbereiding zijn we nu aan het testen welke reisblog het beste werkt, en die naar ons zin is, om het thuisfront op de hoogte te houden. Ik heb nu de plaatsen waar we verblijven op de route ingevuld, zodat er al een beeld ontstaat waar we naar toe gaan.

We hebben de reis in 3 delen verdeeld. Ondanks dat we 4,5 week weg zijn is dat te kort om veel te doen of te zien. Omdat we dan op het zuidelijk hlafrond zitten is het daar zomer en hier winter. Qua tijdsverschil is het daar 4 a 5 uur vroeger (afhankelijk van waar je zit).

1. Lake District:dit is een gebied dat verdeeldligt over Argentinie en Chili en ongeveer halvere wege de landen ligt. Dit gebeid kenmerkt zich vooral door meren, bergen, vulkanen en natuurparken. We kunnen hier meerdere activiteiten doen, zoals wandelen, biken, watersporten enz.
  2. Het echte Patagonie (zoals wij dat zien): gebied met vooral gebergte, gletsjers en ijswatermeren. Hier gaan we vooral wandelen.
  3. Antartica: de reden waarom we deze reis maken. Nu het nog kan (het toerisme op antartica zal nog beperkter gaan worden).

Mariette

Hoi Frans en Monique,
Nog een paar dagen en dan is het zover. Jullie langverwachte reis gaat beginnen. Wij willen jullie alvast (natuurlijk bellen we dinsdag nog ) een mooie, onvergetelijke, goede en vooral veilige reis toewensen. Doe vooral voorzichtig en geniet ervan.
Fijn dat jullie ons op de hoogte houden van jullie reiservaringen en foto"s sturen. We zullen ze regelmatig bekijken en lezen.
nogmaals, geniet er van en tot half februari.
Groetjes en een kus van ons 5-jes
Frank-Mariette-Jarno-Rachel en Rowin. xxxxxxxxxxx